måndag 17 augusti 2009

Ytterligare källare

Lite mer källare för alla intresserade.

Vi har kommit fram till att vi komemr bli tvungna att riva ut masonit och tjärpapp. Låta betongen torka upp ordentligt och sedan bygga nytt golv. På med platon (ett slags underlag med distanser som lyfter upp golvkonstruktionen 1 cm from betongen så eventuell fukt och kondens kan ledas bort), på med masonit igen, grålumpapp och sedan lägga laminat.
Fader hade även en anna idé om att flytspackla hela golvet och sedan flinga och måla det.
- Aldrig, sa jag. Aldrig ett flingat golv, och om jag kan undvika, också ett målat golv. Nålas golvet kommer hela källaren likna ett förråd elelr en lagerlokal och det vill jag inte. Det ska vara ett rum.

Jag började, av anledningen ovan, att försöka ta bort golvlisterna. Det är lite knevligt, men det går... än så länge. Peppar, peppar. Jag vill INTE att de går sönder. De är de vackraste lilsterna i hela huset. Nackdelen med detta är att färgen som jag målat på väggen har lagt sig som en hinna över listerna på sina ställen, och denföljer med när jag drar bort listen.
Det blir således till att fortsätta måla vägg.
Men det är ingen nytta till att klaga. Det komemr bli bra när det är klart.

Ska sparka upp min bror så han får börja måla taket nu i vecka. Det finns ingen anledning till att det inte blir klart med den biten, samt tak och hörnlister.

Det kliar fortfarande på kroppen. Fan vet vad som var på baksidan av plastmattan. Mögel?
Vad är än var så plågar det mig. Kliar och kliar.

Annars är dte inte mycket. Varit ute en del. Pratat med min granne till höger. Gravid i 36:e veckan om jag inte minns fel. Spännande. Hon var ute och spatserade med sin dotter och vi satt och pratade och skrattade. En annan granne kom och ville visa oss vad han hade hittat på i sitt garage. Han hade rensat ut så garaget var tomt och hängt lampor och pydnader i taket och ställt in ett långbord och möbler. Färdigt för kräftskivan.
Vidare fick vi gå husesyn i trädgården. Vilken vacker trädgård. Blev fullständigt förälskad i det gamla och knotiga äppleträdet med sina grenar. Och odlingbäddarna och väggväxthuset....ahhh. Underbart.

Nå, nu ropar mor. Hon MÅSTE ha exakt sin cd-spelare som står i källaren för att kunna somna. Ja, det blir till att leka retriver.
Sedan ska jag titta på friidrotts-VM.

God natt.

Inga kommentarer: