fredag 21 augusti 2009

Mager



Jag tänkte precis, när jag såg den här bilden, att det är inte så konstigt att jag är så smal. Det här är en normalstor portion mat för ett barn i förskoleåldern (2-5 år).

Det finns inte en chans att jag skulle kunna smälla i mig allt det där även ens om jag gillade fiskpinnar. Min tallrik hade bestått av en fiskpinne, inga potatisar, hade petat bort alla grönsakerna utom blomkålen och ätit ett berg av riven morot till. Jo, jag hade också hällt på lite smält smör, pressat på citron och ätit firren med romsås eller liknande.

Det verkar otroligt att ett så litet barn ska äta allt det där... fast om man tänker på det lite närmre så gör förmodligen en 2-5-åring av med mer energi än vad jag gör.

Undrar om jag, enbart för skoj skull, skulle lägga upp en bild på vad jag äter under en dag. Inte i dag dock, frukosten är redan avklarad sedan länge. Det är snart dags för lunch. Hmm, jag har så dålig fantasi, undrar vad jag ska hitta på att käka. Inget komplicerat, jag har för ont för att kunna stå upp och vela i köket en längre stund.

Inga kommentarer: