torsdag 21 februari 2013

Femtioandra dagen



Dag femtiotvå år 2013 är från och med en historisk dag. Den 21a februari är numera högtidsmärkt!

Denna dag ska för alltid komma ihåg som den förnämliga dagen då jag förärades mitt körkort!!
Ja så är det minsann. Inget mer övningskörande. Inget mer tvång på handledare. Bara jag och bil. Äntligen har det hänt. 7 år tog det, men det får det vara värt, haha.

En sån stor lättnad! När jag snabbt fått vändningen överstökad kände jag nog att det kan gå. "men ta inte ut något i förskott, ta det lugnt, tänk metodiskt"... När vi kom tillbaka till trafikverkets lokaler tänkte jag igenom hela körningen. "vad kan han ha slagit ner på?". Som tur var, var det nada och om ett par dagar får jag se min alldeles pinfärska svänglapp.

Jag är överjordiskt glad just nu!
Firar med chokladglaserad doughnut!

Inga kommentarer: