torsdag 7 februari 2013

Trettioåttonde dagen

Jag är så fruktansvärt sugen på att måla olja. Jag är totalt kass på det, men jag fick en bok av Fanny i julklapp med massa tips och trix för bland annat oljemåleri och nu är jag riktigt sugen . Så sugen att när jag och mor var i Överby igår köpte penslar och pannåer. Tänkte att det inte var nån mening att köpa lite dyrare dukar innan jag lärt mig lite teknik. Eftersom affären skulle sluta med konstavdelningen (Rusta :)) var allting nedsatt mycket i pris. Tyvärr fanns det inga färger kvar. Får försöka hitta det någon annan stans. Jag vill ha fem "rena" färger. Blå, röd, gul, vit och svart. Det är det enda man ska behöva. Utifrån de färgerna ska man kunna blanda till alla andra färger i världen.
Så jag vill helst inte köpa en färgsats i 24 delar för då tänker jag mig att risken är stor att färgerna inte är "rena". Kanske är det bara jag som är lite snobbig, hehe. Bästa förutsättningarna är det enda som är gott nog för mig :D.

I morgon ska Fjanten till veterinären... Får se vad domen blir.

Inga kommentarer: