måndag 4 november 2013

Trehundraåttonde dagen

Ja då var det praktikvecka igen. Timmarna på praktiken försvinner snabbt. Idag tyckte jag precis jag kom dit när jag slutade för dagen.
Men jag fick en hel del gjort i varje fall, så det är ju positivt.

Tänker på min stackars dator. Den måste vara i Tyskland vid det här laget. Det är väl ändå underligt? Hur kan det vara billigare för ett företag att skicka datorn till Tyskland för att få den lagad och sen skicka tillbaka den istället för att laga den nånstans i Svea rike? Himla märkligt det där!

Lyssnar på Gessles Mazarin nu. Haha det var otippat, jag letade efter helt annan musik på spotify och snubblade över en cover på "tycker om när du tar på mig" och det plingade till  i alla nervtrådar i ryggraden upp till hjärnan och på ett ögonblick höll jag på att drunkna i mängder av minnen från 10 år tillbaka i tiden.
Haha det är så kul med musikminnet. Saker som man inte trodde gjorde intryck på en får en helt annan innebörd med musik och på en halv hundradel är man 17 år igen, och minns alla de drömmar och tankar man hade då. Till och med känselminnet reagerar...! Jadu, min kära hjärna. Tyna aldrig bort är du snäll, jag har så väldigt roligt med dig :D!

Inga kommentarer: