lördag 23 november 2013

Trehundratjugosjunde dagen


Lyckligt lottad vara jag! Jag hade bara önskar mig en transpondernyckel till bilen och nämt i förbifarten att det skulle vara roligt med lite oljefärger, för ända sedan jag fick oljemåleriboken av Fanny har jag varit riktigt sugen på att måla olja. När jag var hemma hos Fanny sist hjälpte hon mig att komma så presenter till Mattias och visade ett slags magnetarmband som man har när man renoverar t.ex att ha skruvar och bits och annat på som annars gärna faller till golvet (läs att jag är klumpig som en full elefant). Hold your horses gastade jag. Fy fasen vilken bra pryl, en sån hade jag velat ha själv.  Och titta vad jag fick!! (det är alltså den rödsvarta rullen som är armbandet). Nu vill jag bara ha ett nytt projekt att sätta tänderna i så jag får börja använda den! Hint hint, Fanny. Är det inte dags att göra i ordning Linneas nya rum snart ;-)?

För ett par veckor sedan när jag badade med Pernilla såg jag att de sålde sura S i kiosken. De har inte jag ätit sedan högstadiet och av nostalgi tvungen köpte jag ett... och försvann 14 år bak i tiden och rullade omkring på en massa tonårsminnen. Inte klokt vad hjärnan kan koppla samman minnen med smaker. Wow. Pernilla såg nog hur hänförd jag blev så hon bestämde sig för att att slå på stort och köpa en hel låda med SUPERSURA S! Jag kommer bli alldeles skinnflådd i munnen, men det får det vara värt :D!

Vilka vänner jag har! Jag är verkligen lyckligt lottad att ha dem i mitt liv. Tack!!

Av föräldrar och bröder fick jag min efterlängtade transpondernyckel tidigare i veckan, så den har jag redan haft stor glädje av.  Till min överraskning och förtjusning fick jag ett litet paket av mamma när hon var ute på utflykt till Lilla Edet. En Toffifee-ask. Har jag nämnt att toffifee är bland det godaste som finns...? Och på kvällen efter att vi tryckt i oss kladdkaka med glass fick jag lyssna till Ja må hon leva i trippelkanon och 14 stämmor, vilket är ganska imponerande i och med att det bara var fyra som "sjöng" ;-). Och så fick jag ett litet paket till - men mina oljefärger. Ja jäklars, det här var en bra födelsedag! 

Idag är det kalasdag. Två till och med. Jasmine och Linnea ska ha kalas idag. Tyvärr blir det inget Linneakalas för mig. Hade redan tackat ja till Jasmines när jag fick inbjudan från Fanny. Men ingen skada skedd. Jag var med på Linneas barnkalas tidigare i veckan istället :). Helt otroligt vilken populär månad november är. Det här är bara en försmak inför framtiden, hehe. Mamma den 2:a, Mattias och Linnea den 20:e, Pappa den 21:a, jag den 22:a, Jasmine den 28:e, Feline den 29:e. Jag måste sätta ner foten här. Hörrni, kamrater, sluta lek kaniner i februari-mars! Det blir rena seriekrocken i november då!

Hoppas Linnea får ett hejdundrades födelsedagskalas. Grattis till alla :). 

Inga kommentarer: