söndag 3 november 2013

Trehundrasjunde dagen

Bara jag idag. Vi har varit så effektiva jag och A-I att den här dagen blev alldeles fri! Ja, nästan i varje fall. Sköta Fjantens klor och tänder och städa tillhör ju de vanliga söndagsuppgifterna så de kommer jag aldrig ifrån. Men utöver det har det vara varit jag, min bok eller pappas dator för hela slanten.
Jag har börjat på "det flammande korset" nu. Tror det är näst, näst sista boken i serien. Ny översättare den här gången. En massa faktiskt. De tidigare böckerna har översatts av en person, nu är det en samling människor som skrivit. Kanske är det för att den är drygt 1200 sidor lång, hehe. Det hade kanske tagit bara en översättare för lång tid att översätta allt själv..?

I den här boken är dottern till huvudrollen plötsligt 10 cm längre igen. Hon har varit närmare 190 (i andra boken), sedan drygt 170 ( i tredje boken) och nu är hon över 180. Det är väldans hur hon krymper och växer.
Jag har bara kommit en 30 sidor in än så länge, så så många andra fel har inte uppdagats än. Men jag kan tänka mig att Geilie (om hon omnämns nått mer) har fått byta namn igen...


Inga kommentarer: