fredag 29 november 2013

Trehundraftrettiotredje dagen

Tanken fanns att åka till Fanny idag och antingen åka häst och vagn, åka till Klädkällaren eller vara där och passa kids när Frisör-Frida skulle komma för att klippa familjen (kungligt ska det va ;-)).
Men jag känner av halsen mer och mer. Riktigt segdraget och irriterande, så jag skrev till Fanny att jag är en försiktig general och stannar hemma.
Det gjorde inte så mycket, de blev nämligen sjuka under natten så det hade fått skjutas upp i vilket fall.

Rastlös som jag blivit på gamla dagar (höhö) tänkte jag inte låta dagen försvinna ner i en bok (men tro mig, jag var grymt sugen!). Det är mycket jag vill läsa nu, men jag får varken ro eller tid att sätta mig i ett par timmar. Jag ville ju inte fjösläsa i en timma hit eller dit, utan när jag begraver näsan i en bok vill jag göra det i 6-8 timmar eller så. What's the point annars, liksom.
Jo, så jag tänkte "Jag städar!". Sån är jag :).
Gnodde golvlister, dammade, piskade mattor tvättade golv och röjde lite allmänt. Välgörande för samvetet kan man säga (har inte varit min mor behjälplig på länge med städningen). SEN kunde jag nöjd sjunka ner i soffan med min kära bok och försvinna bort en massa timmar. Gööött!


Inga kommentarer: