fredag 22 november 2013

Trehundratjugosjätte dagen

Min dag idag :). Den har jag förgyllt med att städa ur bilen och torka ur den ordentligt. Det har läckt in lite via ett spolarmunstycke som inte var helt tätt så bilen har varit lite fuktig. Man har kunnat känna det när man suttit länge i den, så dag passade jag på när jag ändå inte hade nått annat för mig, att torka ur den och städa. Nu är den hyffsat ren och fin i varje fall, det enda som fortfarande pågår är torkningen. En av pappas kupéfläktar står och blåser, och ska fortsätta med det i ett par timmar till.

Mamma var så go på eftermiddan. Kom hem från edet med ett inslaget paket. En toffifee-ask! Jag LÖVAR toffifee. Mamma känner mig väl, haha. Jag har redan fått min present, så jag väntade mig inget mer. Det är alltid de oväntade presenterna som man blir extra glad åt. Spelar ingen roll hur liten eller enkel den är, man blir alltid lite extra glad när någon tänkt på en lite extra :).

Aftonen kommer fortskrida med lite käk och jag räknar med skönsång av familjen. Tanken var att jag och mamma skulle ner och hjälpa grannarna att sätta upp för deras kalas i morgon, men det bestämdes att vi gör det i morgon bitti istället. Bättre för min del, om jag ska vara ärlig hade det inte varit det roligaste jag kunde tänka mig att pynta församlingshem fram till 22 eller så ikväll. Dessutom är det nog mer bekvämt för grannar att pynta i morgon. Nyss hemkomna från London och katten som ställt till lite oreda inne och allt... Kan nog vara gott att få varva ner lite hemma innan vi drar och pyntar.

Inga kommentarer: