tisdag 5 november 2013

Trehundranionde dagen

I detta ögonblick ligger förmodligen min dator uppfläkt på en arbetsbänk i Frankfurt men kunniga ögon synandes varje liten del av alla tekniska detaljer och kretskort och annat. Man kan ju bara hoppas att den snabbt blir lagad och hitskickad igen. Lenovos målsättning är att identifiera felet, laga det ock skicka tillbaka datorn inom  5 arbetsdagar, så jag räknar med att den är här någon gång nästa vecka.

Tittade på klockan precis och den visade 17.00. Insåg att min handledare på bib i museet inte slutar förrän om 2 timmar. Det är inte klokt vilka långa dagar hon har. Då gillar man verkligen sitt jobb :).

Det slog mig också att det är dags att ta fram den stora plånboken nu också. Inte klokt hur mycket presenter som ska köpas. För att inte tala om klappar! Det är bara att bita ihop och se glad ut, haha.  Nä, men så farligt är det inte. Det största problemet är ju egentligen att hitta något som passar. Några presenter är redan klara (de till barnen 3st), där gör jag det lätt för mig. De som ska vara till familjen blir ju bara svårare för varje år.
Vad fasen ska man hitta på? Mattias har sagt att han inte vill ha något som tar plats eftersom han redan bor trångt... Prisgränsen vi satt gör att presentkort och upplevelsepresenter blir lite fåniga. Jag vill att presenter ska vara personliga och inte vara något han behöver ("nejmen, packningar till min duschslang... så trevligt"), och hans största intresse för tillfället är ju att arbeta på att få så stora blomkålsöron som möjligt, så där finns det ju inget att bidra med.
Pappa då? Han har inga platskrav i varje fall, men det måste ju ändå vara nått han har användning för, och som samtidigt är personligt. Hur många böcker, filmer och skivor har han inte fått genom åren? Det är uteslutet. Han har ju en hel del intressen, men inget som jag kan bidra till eftersom jag inte kan ge så mycket av sånt som har med bilar, båtar, flygplan, motorcyklar, hårdrock och andra världskriget att göra. Han har och kan det mesta.

Och sen är det julklapparna. Samma gissel igen, sitta och fundera ut vad man kan ge. Jag är glad att jag gör det mesta av shoppingen online för jag hade nog behövs läggas in på nån mentalvårdsavdelning efter julshopping ute i verkligheten...!!
Dags att börja finkamma internet då. Skulle vilja haft tillbaka min egen dator innan jag börjar på allvar. Pappas dator och jag är inte riktigt bundisar...

Inga kommentarer: