torsdag 2 maj 2013

Hundratjugoandra dagen


Min goa mor köpte en present till mig :). Skitsnygg!  Jag får ta mig till Wäxthuset och köpa en glaskruka att plantera om den här skönheten. Nu har jag två orkidéer. Den jag fick från Fanny för.... tre år sen tror jag det var. Blommar vackert större delen av året i en härlig rosa nyans. Trevligt med färgklickar i mitt annars så gråa rum.  Fick en ask med toffifee också. Ljuvligt!

På tal om Fanny ja. Henne och kidsen åkte jag och träffade idag. Vi gjorde ett litet projekt på famsidan av hennes hus. "Anlade" en uteplats, släpade fram krukor och bunkar och utemöbler. Åkte och köpte blommor och gjord och planterade för glatta livet. Blev himla himla snyggt! Synd bara att vädret inte är gästvänligt. Blåser kallt. Det är nu vi har marsväder!


Inga kommentarer: