fredag 3 maj 2013

Hundratjugotredje dagen

En tur i min ensamhet.

Jag tänkte ta mig ut i världen för att få tag på en glaskruka med fat till min nya orkidée. Och så ville jag kika lite på skor. Så det var ganska givet att jag tog mig ner till Nödinge. Min shoppingrunda började direkt i moll då blomsteraffären där nere inte hade glaskrukor! I varje fall inte i den storleken jag ville ha.
Så det blev till att fokusera på skor istället. Men tyvärr, där hade jag också otur. Jag är ute efter nån slags sneakersdoja med lite högre skaft. Inte converse. Men varken på skoalla eller sportsffären hade de det jag ville ha.
Så då blev det till att kika runt i de (två) klädbutiker som finns på torget. Limit och Lindex. Kom därifrån med en scarf. Nånting MÅSTE jag ju köpa!

Vidare till Klädkällaren och gjorde lite fynd :).
Stannade till i Älvängen på hemvägen och chansade på att Bergendahls skulle ha glaskrukor, men icke. Det får bli en sväng till Wäxthuset vid ett annat tillfälle.
Är ganska nöjd med mina fynd i alla fall. Lite synd på skorna, men någonstans lär jag väl hitta det jag söker.

Inga kommentarer: