tisdag 14 maj 2013

Hundratrettiofjärde dagen

Ibland är linserna kompis med mig. Ibland inte. Plötsligt ser jag dubbelt och det är väldigt irriterande. Framför allt när jag är ute och kör bil. Jag har kommit fram till att jag inte kan ha fläkten på så att den blåser mig i ansiktet. Då torkar linserna fullständigt och då ser jag inte bara dubbelt utan har ganska så ont också.
Irriterande minst sagt.
Men det är väl som optikern säger. "Man vääääänjer sig". Och det gör jag nog, men jag är lite trött på att jag måste vänja mig vid allt. Kan inte inte bara fungera!

Jag tänkte i morse: "vilken bra dag för trädgårdsarbete"... tills jag gick ut och fick en hagelskur i nacken. Tittade till mina bonsaier och trådband en av dem så den fick en bättre lutning. Tänkte jag skulle ta lite foton på alla fyra vid nått tillfälle. Det är inte mycket att visa upp för världen och en riktig bonsaientusiast hade nog fått slag om denne hade sett mina pinnar, men jag är ju bara en glad amatör som experimenterar sig fram här i livet :). Skulle gärna vilja få tag på ett litet barrträd också. Har bara fyra lövträd nu, och det hade varit fint att prova på en tall eller nått!


Bara för att visa hur sen våren är....

Inga kommentarer: