söndag 5 maj 2013

Hundratjugofemte dagen

Marknadsdag idag. Uppe i Nygård. Det är alltid lite av en besvikelse att gå på marknad. Allting som säljs är lika dyrt som i riktiga affärer det är samma saker som säljs från år till år.
Jag och fader spelade på chokladhjul. Jag vann förstås inte, men det gjorde pappa! han som inte ens gilalr mjölkchoklad vann en 200grammare, hehe. Så gott tänker jag ;-).
Vi köpte en rökt vildsvinskorv och rökt ost också. Mumma! Men annars var det bara att gå omkring och titta. Var lite intresserad av lite bröd de hade till försäljning, men det var 2-3 dagar gammalt så jag var inte så sugen när allt kom omkring.
På hemvägen såg vi att det var loppis i på en liten väg så vi passade på att svänga in där. Mycket roligare saker att titta på! Loppis är mycket roligare än marknader! Synd att de inte hade annonserat mer, för det var inte så mycket folk där.

Nu går jag ut bland solstrålarna!

Inga kommentarer: