fredag 31 maj 2013

Hundrafemtioförsta dagen

IT´S ALIVE!!!!!

Ser ni? Ser ni för bövelen?!! Vet ni var det är? Det är mitt blåbär Northsky som för tredje gången vänder med ena roten i dödsriket och Hades andedräkt i ryggen och kommer tillbaka till mig! Ger mig en chans till. 
Detta måste vara min mest älskvärda planta någonsin. Aldrig varit med om starkare vilja att överleva!
Kära vän! Välkommen tillbaka till livet. Denna gång ska du få allt mitt beskydd!
Att jag förmänskligar mina växer? Bha, vad får ni det ifrån?! ABSURT!

Detta fick mig att le och må lite bättre. I för sig var kroppen mer i balans redan när jag vaknade. Allt mitt ätande och vattendrickande igår måste gjort sitt!
Fortfarande är jag märkligt matt och musklerna ömmar och är svaga, men den ständiga känslan av lågt blodsocker är väck. Alltid något. Det känns som när man precis börjat bli frisk från nån sjukdom. Vilket är märkligt eftersom jag inte varit sjuk....!
Bara för att säkra upp vad jag tro är låga järnnivåer och för lite protein fick min sedvanliga pizzalunch stås över och istället festade jag på blodpudding, lingonsylt och kiwi!
Åh, vilket komplexitet av smaker.... Det var en hemsk kombo vill jag lova, men just nu äter jag inte för att det ska vara gott utan för att jag måste få i mig vissa ämnen. För att kroppen lättare ska ta upp järnet i maten kan man käka c-vitamin till (vilket är anledningen till att man alltid fick juice i skolan till blodpuddingen). Vi har varken juice eller apelsin hemma så det fick bli kiwi. Ingn mat för mästerkockarna direkt, haha. 
Men piggare är jag så det är bra. Dansade till och med omkring lite grann när jag dammade huset.

Håhåjaja som bullerbybarnens farfar brukar säga. Jag ska ta och sitta ute och läsa en stund. SPF 30. Inte en bränna ska jag få i år!

Inga kommentarer: