tisdag 7 maj 2013

Hundratjugosjunde dagen


Vår i trädgården till sist. Bara en sisådär 5-6 veckor sent.
Det är gott att se att det mesta har överlevt, men jag tror att den kalla vårvintern sög musten ut min löjtnantshjärta och min hebe (bilder från google).
Min vita löjtnantshjärta vill jag absolut ha, så har den dött måste jag köpa en ny. Heben är supersnygg, men jag är inte lika kräsen att jag måste ha en hebe igen. Framför allt om den är så känslig att den dör efter en tuff vinter trots att det är en förvedad planta. De borde bara motstådskraftigare.
Jag kan tänka mig att ersätta den med något annat som blir ca 60 cm högt, är förvedad och med ett ljust/strimmigt/intressant bladverk och som helst inte blommar.

Jag får de hur det utvecklar sig. Kanske finns det lite liv kvar i dem...

Inga kommentarer: