torsdag 9 juli 2009

9:e juli de senaste åtta åren

Har inget bättre för mig att skriva så jag har rotat i gamla dagböcker (för de som inte vet om mitt idoga dagboksskrivande har jag sysslat med detta sedan den 18:e augusti 1997, har skrivit varenda dag bortsett från två-tre månader i 7:an då jag var för cool), och fick en rolig idé att skriva ned här vad jag har sysslat med på detta datum se senaste 8 åren. Orkade inte rota igenom alla dagböckerna eftersom de är ett 40-tal vid det här laget. Så 8 år blir det istället för 12.

Nåväl.

2001:

9/7 Måndag

Ja, hallå
Jag skulle egentligen till tandläkaren idag, men jag var så hes i morse att mamma ringde och sjukanmälde mig. Jag har bara varit hemma hela dan och packat. Nu har jag 9 lådor och rummet är inte tömt ännu. På kvällen var A-I (Ann-Ida) här. Hon snckade om hennes nya fynd....Fredrik. Vi kom fram till att hon var kär, men hon ville inte vara det.
Jag vill inte, vill inte, vill inte, vill inte, vill inte, vill inte, vill inte, vill inte, vill inte, vill för fan i helvetes jävlar inte flytta.

2002:

9/7 Tisdag

I Pillas stuga...
...idag. Johan ringde vid 11 och undrade om jag ville hänga med upp till Pillas stuga. Visst. Det härliga var var att vi tog fel buss och hamnade i Torp i en timma. Var inne på Onoff och Maxi och grejjer. När vi väl kom fram (efter 6 timmars bussåkande) så åkte vi färja över till Gullholmen där stugan låg så satt vi först och tjöta, sen gick dom å badade. Och jag satt och läste på egen begäran!! Sen satt vi mest och tjöta. När vi skulle sova la jag mig på golvet och söv där. Patrik mår dåligt. Spyr och grejjer. Vill härifrån.

2003:

9/7 Onsdag

Halloj i stugan.
Tjenare, tjenare! Haj. Klockan är snart 20 över 12. Dags att nana. Vaknade otroligt sent i morse. Vid kvart över 10...Ursh. Jag har solat idag. I den svenska ökensolen. Lite färgigt. Varit med mina föräldrar och handlat...man kan ju inte påstå att jag garvade ihjäl mig.

Karro har ringt och Elin har ringt. Föräldrar och Marcus med vän åker nog på lördag eller söndag.

2004:

9/7 Fredag

Hej.

Det gar regnat utan uppehåll hela dagen, men jag har ändå varit 2 vännor ner till ICA. Först i förmiddags och köpte frukt och lite godis. Senare på dagen blev jag sugen på mer. SÅ jag köpte choklad med Marcus. Dagen har förflutit med en av moders trista böcker.

Jag är så arg GRRRR.

GOD NATT

2005:

9/7 Lördag

Hej.
Det underliga är att det faktiskr känns lugnare här hemma när inte mamma eller pappa är här. (kanske för att jag låter min bröder göra som dom vill för att slippa bråk).

Vaknade 8. Och tillbringat dagen med dator, tv, baka, tvätta, diska, duschat, städa och läsa. Det har varit glödhett idag. Asigt plågsamt.

Hittade Marcus sovandes över skrivbordet. Fick han att lägga sig i sängen och att inte vara på datorn fram till 3 i eftermiddags. Jiha.

2006:

9/7 Söndag

Hej hej.
Underligt tung idag. Beror nog på vädret. Molnigt och delvis regn. Ett par över 20 grader. Underbart. Då kan jag stå ut med att vara lite tung. Och förresten. Italien vann fotbolls-vm.
Äntligen....är VM slut.

Arnessons har varit här idag. Trevligt. Barnen verkar inte lika blyga längre.
Gott med bulle.
Var inte mycket med dom. Försökte lösa sudoku.

Åååhhh, jag är törstig. Kan inte dricka förrän om en kvart. Har sköljt fluor.

2007:

9/7 Måndag

God afton.
Så hej igen. Det var inte många timmar sedan vi sågs. Förbannat tråkigt med vädret. Man kan inte vara ute ens. Jag har bara varit ute i nödfall. Annars har dagen ägnats åt mycket tv och dator. Blev gruvligt besviken.
Fick ett AVI från Yver-Rocher. Det stod att mina produkter fanns att hämta vid Göta Grillen!!
Vad fasen?! Tänkte jag. På orderbeskrdet stod det, att det skulle levereras hem till mig. Skickade ett mail till Yves-Rocher som innehöll klagomål på bristfällig information. Och en frågan om jag kunde dra tillbaka beställningen utan att titta på paketet.
Jag hoppas det löser sig iaf.
Lite synd är det om smickraren som svarade när jag ringde till Göta för att höra om inte de kunde skicka paketet hit. Han sa nej tyvärr men:
- "Du är så Välkommen hit så får vi se hur du ser ut. Du låter väldigt trevlig".
- "Haha, tack för det du", svarade jag.
Har inte en tanke på att åka till Göta.
Konstigt nog så kände jag mig inte så panikslaget nervös. Kände egentligen ingenting.

NATT

2008:

9/7 Onsdag

Aftun.

Jag insåg precis att min rumpa är hängig, stor dallrig och gropig. Ungefär såhär:

(bild på en tjusigt tecknad rumpa ) <--- JOHANNAS RUMPA Och jag skojar inte. Tog precis ett kort och bler uppriktigt förvånad över mitt katastrofala akterparti. Jösses. Förr hade jag en ganska snygg rumpa. Nu är den verkligen bland det mest anskrämligaste jag sett!!! Bakat bröd, dator, tv, ute... inte så mycket mer. UÄÄÄHÄÄÄ. Vraför är min rumpa så ful. Hur blev den så. Natti

2009:

9/7 Torsdag

Etthundranittionde dagen
Jag kommer egentligen inte skriva den riktiga anteckningen förrän i kväll, men jag kan fortätta anteckna här ändå. Kan man ana ett mönster i mina anteckningar? Jag gör.
Det som skiljer den här anteckningen från de andra är att jag den 9:e juli 2009 har fruktansvärt ONT i ryggen. Fick rulla av sängen i morses, lägga mig på golvet och snöra på mig en korsett för att kunna gå upprätt.
Inte nog med att häcken min hänger och slänger, nu brakar dessutom ryggen ihop.

Håhåjaja, man börjar väl bli gammal.
AAAAJJJE.
Funderar på att bada....men då förstör jag min "fina" 50-talsfrisyr jag har idag. Jag har har sådana PROBLEM!

Inga kommentarer: