måndag 13 juli 2009

Nya kläder

Tjoho, nya kläder idag. Fick även hem mitt beställda garn. Snart kommer jag sitta begravd i nystan och stickor. Härligt.

Nåja, tänkte visa upp mina nya plagg.

En snugg kjol. Jag hoppas att jag inte blir större runt höfterna och runt häcken, för då kommer jag aldrig få på mig den, hehe. Min häck är ju som bekant ett par nummer större än resten av min taniga kropp.



Ett par mys-shorts.



En vit bikini att sola i. Om jag ska bada? Onej, bara sola och efetrsom det är för varmt att sola i min svarta bikini fick jag beställt en vit. Och som synes på bilden är jag väldigt blek (och ändå är jag lite solbränd....)



Och en grå, mysig cardigan. Varm och skön.


Jag kom på att jag glömt redovisa händelserna kring trimmern. Vi fick hem trimmern i fredags, men det ingick inga distanser så jag har försynt frågat min moster om hjälp med det.
Jag hade inte en tanke på det innan vi köpte trimmern, jag tänkte att eftersom den nya trimmern är av samma märke som den gamla att den hade samma dimensioner, men icke.

Så under tiden, i väntan på distanserna, så har jag börjat klippa Douglas med sax. Jag var så stolt öve rhonom i går kväll. Jag kommenderade honom att ligga på rygg och utan att jag var tvungen att hålla fast elelr distrahera kunde jag sedan försiktiogt och varsamt klippa honom mellan bakbenen och upp över magen. Visserligen morrade han (eller kurrade snarare) och ett par gånger rykte han till, men han "accepterade" att jag höll på att klippa och när jag beslöt att det var slut för den gången så låg han kvar på rygg och tittade frågande på mig som han undrade "var det allt?", "var det inte värre än så", och uppmanade mig att klia honom på magen.
Självklart. En sådan duktig kille ska givetvis få klapp och godis.

Inga kommentarer: