tisdag 28 juli 2009

Kanske idag

Douglas fick äntligen badat igår. Och det var sannerligen på tiden. Jag har väl berättat att han började lukta gammal disktrasa?

Så idag kanske det blir trimmning. Jag är så nervös att jag knappt kan sitta still. Inte det bästa läget att trimma, jag vet, men det kommer inte blir bättre om jag väntar. Dessutom borde nervositeten gå över när jag väl satt igång.

Jag drömde att jag trimmade Douglas i natt. Trimmade halva honom och orkade inte mer. Dessutom hade jag glömt av att ta före- och efterbilder så jag var riktigt irriterad på mig själv.
Får inte glömma av det idag (eller när det blir av).

Odjuret väckte mig förresten vid strax efter tre i morses. Han stod överst på trappen och gnällde, antagligen efter husse som låg inne och sov. Fick lockat ned honom och stängs grinden till trappen och då lugnade han sig igen det lilla monstret. Jag hade ju hpoppts på en natts ostörd söm. Tog mig lång tid att somna om.

Nåja, nu får jag sluta svamla och stiga upp ur sängen.

Inga kommentarer: