söndag 19 juli 2009

Solokvist

Så, nu är man helt allena i en vecka....eller ja, ensam och ensam, bror och Douglas är ju hemma.
Mor och Far har dragit ut på vägarna med bågen. I år stannar de i Sverige och glider runt. Och jag och Douglas kommer glida omkring på vägarna här hemma. Det kommer bli en lugn och skön vecka för honom eftersom jag ärligt avskyr att gå promenader. Det får bli rastningsrundor 4 ggr om dagen och sedan fri tillgång till trädgården och utomhusvistelse när det är fint väder.
Idag verkar det inte bli mycket av den varan. Hela världen är grå och regnet hänger i luften.

Jag och Douglas har börjat våran vecka med ett meningsutbyte. Jag ville borsta och klippa klor. Det ville inte han. Och medan han protesterade högljutt med hela munnen kunde jag också kika ur det stod till med tänderna samtidigt som jag bostrade ur två stora kuddar av gammal luddig päls. Det är makalöst hur han fäller, men att det ändå inte syns någon förrändring i tjockleken.
Nåja, han kommer bli snygg och prydlig sedan när vi fått hem distanserna till trimmern.
Längtar.

Funderar på att baka bullar med smör och mandelmassa i mitten. Har för mig att det ska vara gott, men jag har ett (i-lands)problem. Jag har ingen plats i frysen där jag kan lägga alla bullarna i så fall. Suck och stön vilka bekymmer.

I dag far grannarna iväg också, ska vattna växter och mata deras djur. Som tack får jag äta hur mycket tomat, gurka och bär jag vill. MUMS.
Har redan spanat in ett par rediga monstergurkor på ett kilo. De är så stora att man bara behöver en skiva för att täcka hela mackan.
Och på tal om gurkväxter, min melon växer och frodas. Är lite orolig för solen som just nu är blyg. Utan solljus och värme kommer den växa dåligt =(.
Just nu är melonen så stor att jag har fått virka den ett nät som den kan växa i. Blir den för tung är det risk att den knäcker plantan annars. Jag skulle tippa på att den är en 10-11 cm i diameter just nu. Sista augusti ska den vara klar om det jag läst mig till stämmer (att det tar 60 dagar för en berfuktad blomma att bli en färdig melon).
Längtar efter att få smaka på den.

Jahopp, det här var lite allmänna uppdateringar och händelser.
Ha det så bra.

Inga kommentarer: