tisdag 21 juli 2009

Seg dag

Idag kommer det vara en seg dag i dimma. Stackars Douglas som bara ommer få korsta rastningsrundor.

Jag vaknade halv fem i morse och var tvungen att börja knapra piller, jag började visserligen går och den mindre roliga bieffekten är att jag blir alldeles dimmig och seg i hela huvudet.
Men utan mina droger skulle jag inte överleva just nu.
Jag somnade i alla fall om vid 6 tiden och sov tills klockan ringde vid 7.30. Började jobba.

Jag hade en myclet märklig dröm. Bland annat om en valp som var så ohyggligt liten att den fick plats i min hand som som hade samma namn som mosters nya hund. fast det var mina grannar som ägde den. Det var polötsligt jul och jag gick och handlade kläder och möbler med min bror som precis hade fått barn, tvillingar, pojkar. Han gick omkring med barnvagnen och jag satt liksom fast på honom när han gick omkring. Hans kompisar skrattade åt mig eftersom de trodde att jag var efterhängsen. Jag fick syn på en tomte somtog emot önskningar. Bakom tomtemasken döljde sig ett barn och han hade enbart vuxna i knäet.
Jag letade efter hundar och befann min plötligt i ett hus som var mitt. Det ringde på dörren och jag skläppte in två sjungande människor som aldrig kom tillsam med vad de ville. Jag trodde att det var budet som kom med min moders och faders nyinköpta hattar (Det tillhör verkligheten, mamma och pappa har köpt hattar som ska skickas hem hit). Jag fick syn på den lilla hunden igen och jagade den.
Sedan vaknade jag.

Märkligt så säg? En sak som jag reagerat över är att alla som får barn i mina drömmar får söner. När jag drömde att Pernilla fick barn var det en liten son, herom natten när jag drömde om grannens barn var dte en son, drömmen när jag själv fick barn var det en son och nu när min bror fick barn (i drömmen alltså) var det också söner.
Betyder det nått?

Nåja, nu är det morgon i alla fall. Klockan är lite över 9 och jag borde gå upp och tvätta ansiktet så dimmorna skingras och gå ut med hunden så han får göra i från sig. Skönt med en vovve som sover länge på morgonen. Han ligget på rygg med benen i vädret och snusar så gott i sin korg.

Morrn.

Inga kommentarer: