fredag 17 juli 2009

Bilder från mormors album



Jag hade engagerat mig och filmat filmerna som morfar spelat in för att lägga upp på blggen så den digra skaran läsare skulle kunna få ta del av min barndoms äventyr. Men icke, blogger behagade inte alls vilja ladda upp filmerna trots mitt minutiösa komprimerande så det skulle ta midre plats. Buhu.

Jag gick igenom fotoalbumen igår, och det var en resa som hette duga. Det fanns bilder på när mormor var en liten filur i småbarnaålder, och att följa henne genom korten tills hon gifter sig med morfar, får barn (mamma och moster) och sedan följa barnen från det att de var små tills de blev stora och själva gifte sig och fick barn (mamma) eller fick barn först och sedan gifte sig (moster), och sedan följa de barnen (jag, mina bröder och kusin).

Makalöst roligt.

Bland de senaste albumen hittade jag fotografier som var tagna julen -02, och jag blev storligen förvånad. Bilden är på mig och kusin (hoppas det inte gör nått att du är på bild, Anna), och det som förvånar mig är att jag faktiskt såg bra ut. Jag skulle faktyiskt vilja gå så långt som att säga att jag var riktigt snygg. Och det får mig att undra när det ändrades... Numera är jag så skev i ansiktet att jag ständogt ser falsk ut när jag ler. Lite tråkigt förståss, men det är så det är.

Dte märkliga är att jag hade för mig att jag började bli sned redan som liten, men bilden visar att det började senare...eller?

Kan någon som känt mig sedan jag vara liten berätta när jag började bli skev. Minns dte inte själv, och inte mina föräldrar heller.


Två riktiga bönor =D.

3 kommentarer:

Anna sa...

Jo visst ser du bra ut. Men titta på mig?! FY FAAN! HAha, typ svarta slingor i håret hade jag där och ser ut som om jag är drogad eller nått;) HAHA, FY FAAN

Johanna sa...

Imperfekt, SÅG bra ut ;-).

Hehe, man är nog alltid mest kritisk till sig själv. Jag tycker att du ser fin ut =).

Vet du, jag kommer inte ihåg vem det var, men det var för nåt år sen eller två när nån såg bilder på dig och mig i vardagsrummet och undrade om vi var syskon.
"ni är ju så lika", sa hon.... Jag kan inte riktgt se det, kan du =D?

Anna sa...

jasså? tyckte hon... Nej det kan jag nog inte hålla med om. Jag kan inte se vad som är likt iaf ;)