onsdag 8 juli 2009

Det knakar i trädgården



Titta vad stor den är nu. Hoppas att den överlever. Mmmmums vattenmelon.
Det växer så det knakar. Jag upphör aldrig att förvånad med Julis magi. Det verkar riktigt soma tt alla växer vet om när kalendern går fån juni till juvi, för bara över en natt kan manser hur trädgården växer. Jag tyckte det var bara ett par dagar sedan som de små melongroddarna i drivbänken var små och taniga och precis hade börjar slingra sig runt belattbågarna jag har där som stöd. Och nu växer de nästan utanför drivbändens kanter.
Härligt att se en trädgård som lever.

Jag borde vara ute och rena ogräs i trädgårdlandet, men jag har precis lackat naglarna....
Åååååhhhh vilka bekymmer jag har. Jag har stort huvudbry =D.
Jag får väl dra på mig trädgårdhandskarna och börja rena lite. Dte är inte så mycket som ska dras upp ändå.

Förresten. När får man svar om man kommit in på högskola/universitet? Är inte det någon gång i juli? Jag vill, nej kräver, att alla håller tummar och tår för att jag kommer in på litteraturvetenskapen på GU (göteborgs universitet) till hösten.
Jag vill vill vill vill vill vill komma in.

Inga kommentarer: