söndag 5 juli 2009

Favoritmånad

Jag fulkomligt älskar juli månad. Helt ärligt. Årets tillväxmånad när allting blommar, frukt och bär mognar och man tydligt märker hur trädgården andas, leverm växer och frodas.
Underbart. Euforisk och förälskad.
Mmmm mumma.

Bildskörd:

Tomat som precis börjar mogna


Jag kanske, kanske, kanske får melon i år. Så här stor är en precis överblommad vattenmelon.


Och jag har en som är i den här storleken. Vad tror ni? Blir det nått? Jag hållaer tummar och tår.


Körbären börjar mogna. Än är de lite sura, men vansinnigt goda.


Egen frösådd av clarkia. Gissa om jag blev överraskad av att den blommade i flera färger. Från ljust rosa...


...till mörk rosa/lila


Timjanen har kommit åter och står nu i full blom.


Närbild


En stycck ätbar blomma (tror det är nån slags klint) som smakar gräs.


En styck ätbar blomma. Har ingen aning om vad för slags.


En till ätbar blomma.


Ytterligare en.


Och en till


Och denna med.


De här är dock inte ätbara. Vit prydnadssalvia och egen frösådd av en slags blå vinda.
I LÖÖÖÖÖV the garden. Idag är det dessutom behaglig temperatur så man kan vara ute.
Passade på att åka ett par hundra meter påfaders motorcykel. Jag levde farligt efetrsom jag åkte utan skydd och hjälm.
HA HA Johanna Äventyraren är i farten. Se upp alla småfolk och tråkiga vardagssvenson, när Johanna Äventryraren drar förbi gör hon det med storm och dunder.
Moahahaha.

Inga kommentarer: