fredag 3 juli 2009

VARMT

Det är alldeles för varmt för att vara bekvämt. Omöjligt att vara utomhus när skuggstempen är upp emot 30 grader. Det går inte att andas och alla syste, i kroppen kortsluts och slår bakut.
Omöjligt att äta och sova. Konstant matt och yr och överhettad, Har vattenflasta redo så jag kan sparya mig med vatten då och då samtidigt som jag fläktar mig för det vilda.
Nej, det här är inte bekvämt.
Inte ens mornarna är sköna, det är över 25 grader redan vid 8-tiden på morgonen och jag släpar mig bort till grannarna för att mata deras katt. Sedan befinner jag mig inomhus, i rum med neddragna persienner och stängda fönster och dörrar. På så vis kan vi hålla en inomhustemp på 26 grader när det går över 30 ute.
Först vid 20-21-tiden är det lagom att gå ut igen.

Fy bövelen för det här vädret. Varför kan det inte vara strax över 20 grader istället?! Blir galen på det här vädret. Ett rejält oväder skulle sitta fint. Åskan har dundrat lite mesigt de senaste dagarna, men inte en droppe regn har fallit. Grrr.

Detta var det mest intesssanta inläggen någonsin. Om vädret, hehe.

Nu kallar tv:n på mig. Värdelöst.

Inga kommentarer: