söndag 21 juni 2009

Akrobatiska kunskaper

Jag ska villigt erkänna att jag inte är särskilt vig. Och jag har inte heller den kroppskontroll jag skulle önska. Kort sagt så är jag hiskeligt klumpig.

Trots detta och mot bättre vetande blev jag idag lockad till att visa några av barnen i området hur man hjular. Jag skulle kunnat givit vad som helst för att få se mig själb utföra denna akrobatiska rörelse. Gissa om jag kände mig gammal när jag sedan stod upprätt och kände hur höfterna protesterade högt och ljudligt.
Jag har för mig att jag var ganska duktig på att hjula, stå på händer och lite sådant när jag var liten, i alal fgall kände jag mig duktig tills en klasskompis sa att jag såg ut som en spindel med benen spretande åt alla håll när jag gjorde en kullerbytta en gång på gymnastiken i skolan.

Jaja, man kan ju alltiod träna sig till att bli vig och få större kroppskontroll. Jga började för ett tag sedan att träna så jag kunde nå tårna med händerna när jag böjer mig fram och har raka ben och det har bara tagit mig par år att lyckas med det, så lagom till att jag är 50 kommer jag säker vara ett atletiskt och akrobatiskt OS-hopp, haha.

Annars regnar det mest.

Dagens

Inga kommentarer: