onsdag 3 juni 2009

Barnplagg och annat

Gjorde färdigt de här kläderna och prylarna för längesedan, men inte kommit mig för att plåta dem förrän nu. Mest för att det är likte krångligt att fixa ordning lakanet som fungerar som bakgrund.
Nåja, här är resultatet i alla fall.

En styck blöjbyxa.


Är inte riktigt nöjd eftersom jag tvivlar på att de kommer stanna uppe på ett barn som rör sig...
Dessutom blev inte designen som jag ville. Framför allt i benslutet, ville ha en mer utstående spetskant där. Lite ryshigare...hmm och jag löpmaskbådarna längre så kanske det fungerar..får prova det vid nått tillfälle.


Är inte ritkigt säger på om jag lagt upp de här innan, men jag gör det igen i så fall. Superenkla att göra och snygga som dekoration. Virkade rosor.


Repade upp en gammal tjock halsdruk och använde det garnet för att göra mig ett par varma tofflor. Och de är verkligen VARMA =)!



Uppifrån. Gick jättesnabbt att göra.
Det finns inte så mycket att göra just nu. Ingenting behöver rensas i trädgården, ingenting behlöver planteras. Jag har ingenting att sy eller så heller. Kanske skulle draigång ett nytt stick- eller virkprojekt. men jag ids inte=), jag vill hellre vara ute trots att där inte finns nått att syssla med.
Tidiagre idag var granne och grannflicka över och fikade. Jättetrevligt. Vi satt och tjötade och käkade sockerkaka jag bakade på morgonen.
Haha jag är huslig så det förslår =D.
Jag kanske borde vattna lite. Såg precis att mitt tvättnötsträd håller på att törsta ihjäl...
hejs

Inga kommentarer: