fredag 5 juni 2009

Student

Min lilla lillebror, Lilleman som han kallades som barn, tar studenten idag.
Han sprang ut vid 15-tiden. Jag hoppas att han fick bra väder och har skitkul än så länge.
Det har hamnat på min lott att städa och ha hand om Douglas. Så hela dagen har ägnats åt detta. Fick börja med att rensa i rabatterna. Gästerna kommer i morgon och då får det ju inte vara fullt med ogräs överallt. Det var absolut bland det trevligaste jag ägnat mig åt idag. Att rena ogräs i skurar och blåst. Mmmmm.
Sedan fick jag dra på vinglig färd upp till avtjälpningsområdet med skottkärra och ivrigt nosande hund. De som sett oss måste skrattat. Sedan var det städning och ballong- och serpentinblåsning. Jo, jag vet, Marcus är 19 år och det kan ju tyckas vara lite barnkalas, men det här är ju sista festen när Marcus fortfarande är bebis för mamma och pappa (framför allt mamma). Från och med i morgon är han ju en stor pojke med kort hår, fjägg (blandning mellan fjun och skägg) och allt.
Lilla lillebror. För mig är han alltid 9 =).
Nåja, flaggan är hissad
och jag ser ut som en gräddbakelse idag. Köpte klänningen på trader, sydde om den lite och tycker att den bli jättefin. Har på gamla dar börjat uppskatta rosa som färg.

Inga kommentarer: