fredag 26 juni 2009

Finfrämmat

Idag fick vi finfrämmat i trädgården. Våra tidigare grannar åkte upp hit för att hälsa på sina barn och barnbarn, och de hade med sig sin alldeles nya lilla hund Leo, engelsk cocker. Deras barn och barnbarn var dock inte hemam så mor bjöd in dem hit istället på lite kaffe och bulle. Jo, tack tackade de och stegade in i hettan på altan.
Jo, tack tackade jag som spran efter kameran för att fota lite på vovvarna som kom överrens från första stiund.
Vilket sötnos Leo är. Fem månader gammal, gänglig och valpng, men förvånansvärt försiktig med munnen. Skulle inte upp i knäet eller bitas och slicka alls. Men desto mer energi hade kan. Kan kutade omkring som en galning, trots hettan, lcokade med sig Douglas i vilda jage-lekar. O

Jag är mer beslutsam än någonsin att trimma ned Douglas nu. Jag hoppas att Moster kan hjälpa mig att finna en bra trimmer så jag kan börja skala av Douglas lite päls så han blir söt igen.

Nåväl, jag ska inte hålla er på sträckbänken. Här kommmer bilderna (utan 185 bilder blev dessa ok)









(kolla på Fjantens öron)



(nej, de är inte arga, Douglas skallas så när han leker)



(titta på Leo och hans tass)







På språng



En stund av stillaliggande


Leo lyckades faktisk att bada i vattenskålen. Jag har aldrig sett en hund som sölat så myclet av vanligt vattendrickande. Han var helt blöt i hela ansiktet.


Det sötaste nyllet nånsin



Lite blyg för kameran
Douglas är helt slut efter lekstunden med energichocken Leo. Härligt att de kom så bra överrens. Hoppas det blir fler lekstunder mellan voffarna.

Inga kommentarer: