söndag 14 juni 2009

Lite allmän trädgård

Solen behagade titta fram idag så jag tog tag i kameran och gick ut lite i trädgården och fotade lite.

Ett blått, sött ogräs. INgen aning om vad det är, men det är fint.


Tror ni jag håller tummarn?! JA! Jag vill väldigt gärna ha meloner i år.


En styck paprika. Varenda planta har små frukter i varoerande storlek. Denna är störst på ca 5 cm. Jag hade en som var större, men den frös bort efter en alldeles för kall natt utomhus.


Ett stryck plommon. Vi frå ett par till, men annars är det inte mcylet med trädet. Det ser verkligen sjukt ut. Hagelskott för 4:e eller 5:e året idag, bladen börjar falla av och får en tråkig mattgul ton =(.


MÅNGA tomater. Endast körbärstomater i år.


MASSOR av jordgubbar. Jag tänkte behålla några för oss själva i år. Förra året åts stora mängder upp av våra grannar, Herr och Fru skata som bor i tallen utanför vårt hus. Har lagt nät över alla plantor, så nu hoppas jag på stro skörd.


Ytterligare en bild på gubbarna.


Den lilla delen av trädgårdslandet. Från vänster:
Ätbara blommor, sallad, asiatisk sallad, salladslök, gullök och smultron.


Andra delen av trädgårdslandet. Från vänster:
Smultron, märgärt (vid stolpen), en slingrande blomma (vid stolpen), rädisor (framför stolpen), rödbetor(bakom stolen), körsbärstomater, majs, solros, majs, solros och majs. Än så länge är det bara 4 st plantor majs som vågat visa sig utan 31 frön. Ingen hög grobarhet tydligen.


En styck Douglas ville vara med kort.


Titta vad fint han hoppas, hehe.


Japp, det var allt för idag. Ska nog ut i fina vädret igen. Rensa lite eller så. Eller jag kanske ska städa lite.... Nä, jag går nog ut igen.
Hejs.

Inga kommentarer: