måndag 29 juni 2009

Krokig kran

Jag har varit i ett hejdundrade slagsmål. Slutade med en stukad, blå näsa med en hel del blidspilla, men det får det vara värt. Måtte fan ta det fönster som muckar med mig igen!!!

Eller ja, nu var dte väl snarare så att fönstret slog ned mig. Jag kom traskandes upp på altan och märkte försent att fönstret stod på vid gavel och brakade in med näsan först . Fy H*LVETES J*VLAR vad det gjorde ont. Jag kände hur hela näsan krasade och trycktes uppåt, tårkanalerna pressandes samman och svämmade över så jag kunde inte se nått eftersom tårarna boskavligen forsade ut ögonen, itakt med blodet från näsan. Jag var helt övertygad om att jag näsan, men när jag hanterade den för att stoppa blodflödet så kunde vrida och dra i den precis som vanligt utan att det gjorde ont så jag antar att den inte är bruten. Just nu ömmar den bara i alla fall och jag har fått ett litet snyggt blåmärke.

Kan ju alltid hävdat att jag varit i krogslagsmål eller så för att få tjäna lite social status, haha.

Just nu är det hett hett hett. Om jag hade varit modig hade jag traksat omkring i bikini, men jag vill bespara grannarna den upplevelsen. Förrsten äger jag ju inte ens en bikini kom jag på. Kankse borde skaffa en bså man kan sola lite. Hmm.
Vad mer behöver jag?
- Ett snyggt möbeltyg att klä om de grå bordets stolar med.
- Ett par kortra, ljusa shorts.
- En sängkappa och ett överkast.

Jag får väl ta och göra en shoppingrunda vid nått tillfälle. Just nu vill jag inte sitta längre vid datorn. Jag ska nog fortsätta min idoga tränande av låten Dollys dreaming and awakening.

Länk till piano (som jag ska lära mig):
http://www.youtube.com/watch?v=XH8f6mlcatM


Länk till kille som spelar den på gitarr (makalöst):
http://www.youtube.com/watch?v=fQJKIWc5jTU

Lyssna och njut.

Inga kommentarer: