måndag 22 juni 2009

Bränd

Jag är solbränd. Och inte lite heller. Jag gjorde som jag brukade göra när det är soliga och fina dagar, viger en timma åt att enbart sola. 30minyuter baksida och 30 minuter framsida.
På så sätt slipper jag bränna mig coh få en fin nyans varje gång jag solar...var tanken.

När jag efter mitt solande bestämde mig för att rensa lite i rabatterna ägnade jag inte en tanke på att ryggen var vänd mot solen. I ärligheten namn hade jag inte en tanke på annat än att hålla komm på de ungar som var här och "hängde" idag. Och det är inte det lättaste då alla vill att jag ska lyssna på just den personen samtidigt som de andra pratar. Inte nog med det så var två av barnen nybörjartonårs-trotsiga (12-13 år) och skulle vara lite fräcka, och den minsta i gänget (6) var vresig för att hans storasyster (8) råkade knuffa honom så han ramlade. Storasystern själv är en riktig klängare och ska gärna upp och klättra eller helt enkelt hänga på mig. Phu.

Kontentan av detta var att ryggen exponerades helt fritt för solen, sol tydligen var helt lyrisk över detta vinterbleka stycke hud och gjorde sitt allra bästa att pryda det med färg. Jag är helt enkelt röd som en kokt kräfta.
Undrar hur mysigt jag komemr sova i natt.

Jag kan också nämna att jag har blivit närmast beroende av tradera. Vet inte hur mcylet jag har budat på och vunnit där, det är ju så roligt. att uda (och vinna förståss). Har lagt bud på ett snyggt tyg som jag tänkte klä om ett par stolar med. Om jag vinner det vill säga.

Annars finns det inte mycket att tillägga, hade svårt för att använda ögonen i morses, de kändes helt sega och sved. Gick över efter en stund. Har lockat håret. Tog bara drygt 2 timmar. Jag kan inte hitta min handkräm så snart spricker mina händer. Funderar på att titta lite på tv... elelr Black Adder.

Inga kommentarer: