onsdag 17 juni 2009

Blod

Mmm, det finns inget som går upp mot att starta dagen med lite näsblod...öhöörrrm.
Jodå, det finns faktiskt miljontals saker som jag hellre skulle vakna av när jag tänker efter. Fast idag var det mitt eget fel. Jag råkade söta till näsan och blodet kom som på betsällning. Det är tur att hga alltig har en rulle papper bredvid sängen, så det blev inte så blodig som man skulle kunna tänka sig.

Det är märkligt, jag har blött ovanligt myclet näsblod det senaste. Härom dagne vaknade jag halv fem av att det började blöda. Yrvaken och halvt sovand fick jag snabbt som ögat rotat fram papper. Samma eftermiddag började det blöda vid middagen av alla tide roch platser på dygnet. oooo aptitligt tänker alla vampyrer. Uäk och illamående över min äckliga och blödande näsa som inte vet hut, tänker Johanna.

Nåväl, nog om blod.

Jag har pratat med mmin moster om en bra trimmer/klippmaskin till Douglas. Hans päls har ny nått ett så hiskeligt utseende och hemsk kvalité att jag har givit upp allt hopp. Nu ska den väck. Det spelar ingen roll om jag så borstas honom varhe dag. Två sekunder efter borstning så tovar den sig igen. Nu har den till poch med bildat dreads på knäna på honom. Makalöst. Han som hade så vacker päls förr. Jag gråter över den svunna pälsen varje gång jag sliter med borsten i hans tovor. Och har gråter också, fast det låter mer MOOOAAARRRRRR och så visar han hela garnityret över min ovarsamma behandning.

Nej, det blir bäst för oss alla om han trimmas ned nu. Jag försökte med den trimmer vi har här hemma, med det var du dömt att misslyckas. Den fastnar och pälsen ser ut att "smeta" fast i bladen. Jag behöver en kraftigare apparat till pälsen och det var där min köra moster kom in i bilden. Hon vet tydligen råd vad det är för maskin jag behöver så hon sa att hon skulle skulle höra sig för om priser och lite annat. Jag får bita i det sura äpplet och räkna tusenlappar antar jag. Jag måste ju ha en maskin som praktiskt taget klipper genom ALLT, samtidligt som den är lätthanterlig för mig att använda med en hand. Den andra handen måste jag ha mutor i så inte Douglas försöker gnaga av mig huvudet eller nått, hehe.

Det lilla monstret.

Nu har dagen startat, jag har jobbatr färdigt för i dag och nu tittar jag på min nya favoritserie. Knight Rider, den äldre, hehe.

Goder dag.
Ps, ena ynglet dig igår, Tvålingen. Samma sak som Mamma Fisk led av. Hoppas inte det smittar vidare.

Inga kommentarer: