lördag 27 juni 2009

Finfrämmat igen

Vi fick oväntat finbesäk idag också. Traskandes förbi våran tomt kom plötligt Ruffe med ägare. Ruffe är Douglas "bästis". Den enda hunden som Douglas fungerat så bra med tidigare var Helmer som tyvärr inte finns kvar här längre.

Ruffe och Douglas är verkligen av samma skrot och korn. Härligt att se dem leka fint tillsammans.

Ruffe är en 20 månaders pumi.



Fina tillsammans



Fjanten är inte kamerablyg



Ruffe är destå svårare att fota. Dels för att pälsen på nosen skymmer ögonen i alla vinklar, och dels för att han inte vill vara still så värst länge =).



Fin sittbild


Annars är det varmt. Jag hade hoppats på att det skulle falla lite regn ur de mörka molnen som svävade förbi, men icke. Så det blir till att vattna ikväll.
Även hos grannarna vars hus jag vaktar de närmsta veckorna. Förresten brjar jag tvivla på att någonsin lyckas med melonerna. Jag får fullt med hon- och hanblommor, men de små fruktämnerna bara faller av, trota att temperaturen är perfekt, de gödslas och får mycket vatten. Vad gör jag för fel?

Inga kommentarer: