torsdag 18 juni 2009

Världens starkaste man

Eller är han Sveriges? Han som var med i Let's dance? Jag drömde om honom i natt. Jodå, fast nu ska vi inte gå händelserna i förväg här, det var en helt oskyldig dröm jag jag finner mycket humoristisk.

Jag skulle lära Starke Adolf att hjula och stå på händer. Det gick väl sisådär eftersom jag i drömmen fick spaghettikropp så fort jag nuddade marken och hela tiden föll på nacken och dråsade ihop till en oformlig hög. Men han försökta så fint att härma mina "hjuliningar" och tillsut blev han nog ganska duktig på det.
Sen skulle jag jaga i fall en av grannarna som tagit ett av våra äpplen, men hur fort jag än sprang så hann jag inte i kapp. "Jag hjälper dig", vrålar Starke Adolf och hivar iväg all världens väg och precis innan jag slår i någonting som kommer rusandet full farm mkot mig ringer väckarklockan och talar om för mig att det är dags att jobba.

vaknade med betonghuvudvärk och stickande ögon. Inte så mysigt, men skriva mina texter var jag tvungen att göra ändå. Nu är det en regnig dag på G.
Jag ska börja planera för midsommar. Jag har haft lite bryderi vad jkag ska göra för tårta. Jag var inne på att göra en cheesecake med kola och blåbär,som såg mycket god ut, men ingridienserna till den skulle gå på en mindre förmögenhet och jag vet ju inte ens om den är god. Dessutom är jag beroende av att det skulle finnas färska blåbär på ICA här nere för att kunna tillverka den. Jag ror inte så mpånga andra bär fungerar ihop med kolasås.

Det får istället bli en slags alternativ sommartårta, som jag gör varje år. Ena lagret vaniljkräm, andra lagret bärmos av nogor slag, men jag ska twista till toppingen lite den här gången. Tårtan ska toppas med en del färska jordgubbar, och en del congacsmarinerade jordgubbar.Jga marinerade lite igår för att prova och det blev väldigt gott. Men det ska nog inte marineras längre än någon timma och jag funderar på att hälla i lite socker eller honung i congacen så den har udden av beskheten. Congac har nämligen en ganska fin smak om man bortser från alkoholen, hehe.

Nåväl, får se hur det smakar. Mor kommer förmodligen skriva högt av fasa i alla fall. Alltid roligt =D. Hornen växer ut ur pannan på mig, moahhhahahaha.

God dag.

2 kommentarer:

Marysomeone sa...

Magnus Samuelsson har varit både och.. Han har vunnit världens starkaste man och det är också där han tävlar mest.. Hans fru är dessutom världens starkaste kvinna..
Han har lite muskler..

Johanna sa...

Ja, så var det han hette =).

Verkligen, det är inte illa. Snacka om att barnen har mycket att leva upp till, hehe ;-).