onsdag 2 januari 2013

Andra dagen

 Monty Pythons meningen med livet går just nu. Som jag skrattar. brittisk humor. Lööööv it!

Ska fortsätta läsa teori sedan. Största problemen för tillfället är alla matematiska delar med bromssträcka, stoppsträcka och reaktionssträcka och hur man omvandlar vin och starköl till starksprit och sedan räknar ut hur lång tid det tar för kroppen att förbränna akoholen.
Hopplöst att komma ihåg hur man räknar ut det. Det bara snurrar runt i skallen när det gäller siffror.

Snön är väck, det regnar, är plusgrader och disigt. Fortsätter det såhär och blir vår nu  blir jag nöjd. Efter nyår är jag inte så noga med vinter och snö.  



Trevligt nog klarnade det upp framåt lunch, så jag tänkte gå ut en stund och dra nytta av solen. Att promenera är ju väldigt tråkigt och när jag gick förbi kedjehusen vid muséet slog mig tanken. Där finns ett berg. Jag har sett berget varje dag sen jag flyttade till lödöse. Jag har aldrig klättrat upp i det. Jag klättrar upp. 
Så det gjorde jag. Jag klättrade upp till det jag tror är den högsta punkten i Lödöse. Synd att jag inte hade med mig min riktiga kamera utan det fick bli en halvtaskig bild med mobilen, men man måste hålla med om att det är en jäkla fin utsikt. 
Kan inte fatta att jag har bott här i 11 år utan att ha varit uppe på det här berget. Och jösses vad det var gott att ha lite natur under fötter och i händerna. Som jag längtade till riktig skog!! Nån gång :).  

Inga kommentarer: