tisdag 15 januari 2013

Femtonde dagen

Farmor fyller år idag. 81 blir hon. GRATTIS! Vi ska åka ner till henne i eftermiddag med blomma och choklad. Douglas ska få följa med också. Har för mig att hon gillar Douglas så de kan vara kul för henne att få klappa lite på honom. Undrar om hon ens kommer ihåg sin födelsedag. Det har varit lite si och så med att minnas pappas och onkels födelsedagar. Även barnbarnen, men det kan jag ha förståelse för när man blir lite äldre. Men att missa sina egna söners födelsedagar kan jag tycka är lite ledsamt.
Det ska bli roligt att träffa henne i alla fall. Vi har inte setts på ett par år. Tror det var när Marcus tog studenten vi sågs sist. Och det var 2009 om jag inte minns fel....

Jag kom på i går kväll att om Douglas ska med så måste han badas. Han har blivit så fet i pälsen nu över vintern och jag vet själv hur äckligt det är att klappa en hund som är så fet att man få en grådassig beläggning på händerna, så det blev till att hysta in honom i duschen klockan 22. Om han gillade det?
NEJ! Det finns inte någonting som våran lilla morrhoppa tycker om när det gäller "vård" av honom. Kloklippningen är väl det som går lättast. Resten är ett aber! Jösses vad han kan vara tålamodsprövande! Men ren och fin blev han i alla fall. Och trevlig att klappa. Inga beläggningar här inte.

Hoppas att farmor kommer ihåg honom.


Inga kommentarer: