tisdag 1 januari 2013

Första dagen

Det här är första dagen på 2013. Den kommer nog förgyllas med lite övningskörning till Kungälv. Beror på om pappa kan laga backspegeln. Det är nån liten plastbit som gått sönder och gör att själva spegeln riktar sig nedåt och det bli omöjligt att se bakåt. Vilket inte är så trafiksäkert om man är ute och kör.

Till eftermiddagen kommer det grillas korv efter pyttebrors önskemål. han reser hem till Hallsberg i morgon så det är väl bara att göra honom till viljes :).

Dagen till ära har vi fått lite solsken. Med betoning på lite. Det är i varje fall bättre än gårdagens väder. Tror knappt vi kunde haft värre nyårsväder än vi hade. Kallt och snålregn hela dagen och hela natten. Jag vara bara ute en kort stund när det smällde och tittade och tänkte på 2012. De flesta höll sig inne, det var bara ett fåtal ute som tjoade "GOTT NYTT ÅÅÅÅR" och jag skrattade.

Douglas klarade nyår förvånansvärt  bra. Han blir bättre och bättre för varje år. I år skällde han en två tre gånger på det första raketerna vid 21-tiden, men sen höll han pipan stängd. Mycket tack vare att jag hade ett fat med uppskivad wienerkorv på bordet, och varje gång det small fick han käka ett par bitar.
Visst han skakade och hässjade men han höll ute ett bra tag. Var med oss i vardagsrummet tills det drog igång på allvar och då kröp han under min säng. Jag bråkade inte om det, är det där han känner sig trygg, så varför inte. Vad han inte tänkte på var att även om han kan krypa in under sängen, så är han för tjock för att krypa ut från den (sängen har en större öppning mot golvet när han kryper in, än där han vill krypa ut), och detta upptäckte han klockan 04 i morse när han tyckte att faran var över och ville ut. Han ålade omkring under sängen och jag vaknade av krafsandet och förstod att jag var tvungen att hjälpa det arma djuret fram. Blev till att stiga upp och lyfta upp sängen så han kunde ta sig ut till friheten.

Nu är allt frid och fröjd i alla fall. Inte en smällare eller raket har hörts än så länge och förhoppningsvis kommer vi inte höra nån heller förrän fram till valborg.

Det här var första dagen.
Auf Wiedersehen

Inga kommentarer: