måndag 28 januari 2013

Tjugoåttonde dagen

Anledningen till mitt frenetiska studerande

Då var den här delen av körkortsresan äntligen över! Ja, om jag klarar uppkörningen så småningom om förstås. Har två månader på mig att klara uppkörninen, annars blir det till att göra nytt prov.
Det vill jag INTE! Det får räcka med det här provet.

Pust vilken lättnad det var att ha det här ur världen. Svävar lite på moln nu, hehe.
Det var lite vanskligt att ta sig till trafikverket (Mölndal). De anvisningarna som jag hitta på nätet var väl inte helt uppdaterade för vi hamnade helt fel till att börja med. Det var tur att vi började åka två timmar innan utsatt tid  för när vi väl kom fram var det bara en 40 minuter kvar innan provet skulle börja, och man skulle vara där minst en halvtimma innan för att ta kort.
Efter en del omvägar hittade vi tillslut rätt i alla fall. Att åka hem var lättare. Belönade mig själv med en Big Mac och en Starbar. Ibland får man frångå sina tandprinciper.

Vad ska jag nu göra om dagarna? Har vant mig lite vid att sitta och läsa teorifrågor morgon middag och kväll och nu ligger dagarna framför mig som oskrivna blad... förutom de dagar jag ska övningssköra då.

Lycklig uppdatering, klart slut.

Inga kommentarer: