söndag 20 januari 2013

Tjugonde dagen

Så så här sitter man nu, en söndag, mätt och belåten. Precis varit i Kungälv och kört runt. Finns nog inte en gata jag inte varit på i Kungälv nu. Ett par turer till kommer det bli.
Det gick ganska bra tycker jag. Hade inte koll på en cykelöverfart bara. Men det får jag skylla på väghållningen eftersom markeringarna i vägen var täckta av snö och syntes lite grann när man först körde över dem. Vi upptäckte att det var loppis mitt emot sjukhuset, så vi tog en litet körpaus och kikade in.
Det var inte mycket värt. Massa småprylar och grejor som inte var till nytta förr och garanterat inte blir till nytta i framtide. Eller var sägs om en enbent tomte? Brun keramikljuslykta täckt av sotigt stearin? Ett skärp utan pigg? Eller varför inte en fransig gardinlängd? Eller en knapp?

Det var dessutom kallare inne i lokalerna än vad det var på utsidan, så det var lika så gott att åka vidare. Så det gjorde vi.

Nu har jag inget mer planerat för den här dagen. Förutom pluggandet då. Ska sätta igång med lite teori när jag slutar gäspa. Kickstarta hjärnan och vara på topp är det som gäller. Prestera prestera.

Inga kommentarer: