torsdag 10 januari 2013

Tionde dagen

I och med min tandläkarupplevelse har jag nu blivit ännu mer pjoskig, så jag passade på att köpa fluortabletter i Lilla Edet när jag var där nu i förmiddags. Så nu kommer munrutinerna vara som följer:
1. Äta tidigast var 4e timma
2.  INGA mellanmål!
3. Tandtråda och tandpeta minst en gång om dagen, gärna efter varje mål.
4. Borsta tänderna grundligt varje morgon och kväll.
5. Skölja flour varje kväll.
6. Inget godis, kakor, bakverk eller liknande förutom på helgen. Vissa undantag om man blir bjuden, men att då försöka tajma med med övrig måltidstid.
7. Inget läskdrickande förutom på helgen.
8. Är fluortablett efter frukost, lunch och middag.

Nummer 1-7 är ju något jag alltid har gjort hittills, men jag kan erkänna att jag kanske varit lite för släpphänt ibland. Nu får det bli andra bullar! Hårdhandskarna ska på. Jag vill behålla mina tänder så länge jag kan! Gärna livet ut.

Nu är det snart dags för lunch och sen blir det pluggeri. Massa pluggeri.
Adjöööööken

Inga kommentarer: